2013年10月12日 星期六

我即我思~~白話文試譯《法句經》摘錄

"WE ARE WHAT WE THINK.
ALL THAT WE ARE ARISES WITH OUR THOUGHTS.
WITH OUR THOUGHTS WE MAKE THE WORLD.
SPEAK OR ACT WITH AN IMPURE MIND
AND TROUBLE WILL FOLLOW YOU
AS THE WHEEL FOLLOWS THE OX THAT DRAWS THE CART. "

"WE ARE WHAT WE THINK.
ALL THAT WE ARE ARISES WITH OUR THOUGHTS.
WITH OUR THOUGHTS WE MAKE THE WORLD.
SPEAK OR ACT WITH A PURE MIND
AND HAPPINESS WILL FOLLOW YOU
AS YOUR SHADOW, UNSHAKABLE. "

The Dhammapada


~兒子在這場被學校安排的聖誕音樂會中
  是否真有受上帝祝福的感覺?~

我即我思
我的全部來自所想
依我所想而生世界
以不淨心作何言行
麻煩隨行如牛車輪

我即我思
我的全部來自所想
依我所想而生世界
以清淨心作何言行
安樂隨行如影不移

白話文試譯《法句經》摘錄

Serena 2013.10.12

沒有留言:

張貼留言