2016年4月2日 星期六

巴珠仁波切:願具我念者,皆了證無我




巴珠仁波切:願具我念者,皆了證無我

I understand that there is no self, but still have gross concepts of “I.”
I have decided to renounce duality, but am beset by hopes and fears.
Bless me and all those like me who believe in a self
That we may realize the natural state, the absence of self.

雖了知無我,我執念仍重。
決意捨二元,希懼仍憂擾。
祈加持吾等─相信有我者,
願皆能了證,無我本然貌。

~ Verses in “Kusali’s Accumulation” of “Words of My Perfect Teacher” by Patrul Rinpoche.
https://books.google.com.tw/books?isbn=0761990275 -

~ 巴珠仁波切《普賢上師言教》英譯版307頁「古薩里資糧積累」篇末偈誦


~ 普賢法譯小組 Samantabhadra Translation Group中譯2016/4/2藏曆2/25完稿。祈願有情速證無我本然!

沒有留言:

張貼留言